SITUATIONBESTEMT LEDELSE® II​

Opgaver er forskellige, og det er menneskers motivation og evne til at løse dem på også. Derfor er det sjældent, at én ledelsesstil er den rigtige overfor alle. Din ledelsesstil skal derfor tilpasses lige præcis den opgave, som den enkelte medarbejder står over for. Situationsbestemt Ledelse® II lærer dig at tilpasse din ledelsesstil til situationen og personens behov.

Den grundlæggende tanke bag Situationsbestemt Ledelse® II er at matche medarbejdernes udviklingstrin og motivation med virksomhedens mål. Har I f.eks. en ny medarbejder, som er meget engageret og faglig dygtig, men ikke har så meget viden om de konkrete opgaver, så skal de ledes på en anden måde end den erfarne medarbejder, som er meget kompetent, men som mangler selvtillid nok til at påtage sig større opgaver.

Vi arbejder med fire centrale ledelsesstile:

  • Instruerende
  • Coachende
  • Støttende
  • Delegerende

Din lederadfærd skal tilpasses konkrete situationer, så du kan kommunikere effektivt med dine medarbejdere og derved udvikle deres kompetencer, selvtillid og motivation. Situationsbestemt Ledelse® II er meget velegnet, når f.eks. medarbejdere, der er vant til at arbejde meget selvstændigt, skal til at arbejde sammen i teams.


Situationsbestemt Ledelse® II er udviklet af den amerikanske forfatter og ledelsesekspert Ken Blanchard. Konceptet er udbredt over hele verden og fungerer på tværs af sprog og kulturer.


Det er et meget enkelt ledelsesværktøj, som fokuserer på forretningsudvikling, og hjælper dig med at skabe gode resultater ved at skabe en sammenhæng mellem ledelse og forretningsmæssige udfordringer og mål.

Kontakt hrplus​

Du er meget velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak om, hvad vi kan hjælpe dig med.

Du kan ringe på telefon: 41 10 65 70 eller sende en mail til info@hr-plus.dk.​

 
 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

​hrplus // Sorøvej 64, 4295 Stenlille// Telefon: 41 10 65 70// ​CVR: 29457948 // ​E-mail:​ info@hr-plus.dk